Δευτέρα 18 Απριλίου 2016

“Η ΑΝΤΙΓΟΝΗ ......αλλιώς”: Μια ξεχωριστή θεατρική παράσταση του 3ου ΕΠΑΛ Πτολεμαϊδας


Γράφει η Βασιλική Τσιτούρα, Σύμβουλος Παιδαγωγικών και Διδακτικών θεμάτων, πρώην Σχολική Σύμβουλος Καθηγητών Αγγλικής Φιλολογίας περιφερειακής ενότητας Κοζάνης


Όταν οι εκπαιδευτικοί εμπνέουν και καθοδηγούν, οι μαθητές μεγαλουργούν”. Αυτό διαπιστώσαμε για μία ακόμη φορά όσοι παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση του 3ου ΕΠΑΛ(Εσπερινού) Πτολεμαϊδας την Πέμπτη, στις 14 Απριλίου 2016, στο αμφιθέατρο του σχολείου, η οποία επαναλήφθηκε την Κυριακή, στις 17 τρέχοντος, με την ίδια μεγάλη επιτυχία. Το ξεχωριστό καταπληκτικό σενάριο, διασκευή του έργου ΑΝΤΙΓΟΝΗ του Σοφοκλή, έγραψε η εμπνευσμένη φιλόλογος με τη δημιουργική πένα, κυρία Μελίνα Αποστολίδου, η οποία ορμώμενη από τον μύθο της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας αναδεικνύει στο κείμενό της τα διλήμματα και τα διαχρονικά μηνύματα του πρωτότυπου έργου, διαπλάθοντας χαρακτήρες που συναντά κανείς στη σύγχρονη εποχή, περιγράφοντας ταυτόχρονα την πολιτική, κοινωνική και οικονομική κατάσταση των καιρών. Με μαεστρία μεταστρέφει το τραγικό σε κωμικό/σκωπτικό και καταφέρει να ψυχαγωγήσει τον θεατή, αλλά και να τον προβληματίσει, να τον διδάξει, δίνοντας στην υπόθεση αίσιο τέλος, αυτό που προσδοκά σήμερα ο λαός, καθώς αποτρέπεται η αλαζονεία της εξουσίας και κυριαρχεί έγκαιρα η φρόνηση και η λογική, η δύναμη της αγάπης και της πίστης, το θάρρος και η θέληση του λαού, ο οποίος αντλεί δύναμη από τη θεϊκή παρέμβαση.

Το σενάριο ζωντάνεψε με τη σκηνοθεσία που είχε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά επιτυχημένης επαγγελματικής δουλειάς και έγινε από την πολυτάλαντη εκπαιδευτικό της Αγγλικής Φιλολογίας, κυρία Ευγενία Καφετζή, η οποία αξιοποίησε κάθε διαθέσιμο ανθρώπινο και υλικό πόρο αριστοτεχνικά, για να δώσει το αισθητικό ύφος που απαιτούσε το σενάριο. Οι ερμηνείες των μαθητών/ηθοποιών, η αποτελεσματική ταύτιση με το ρόλο τους, η επιτυχημένη κίνηση και έκφραση των συναισθημάτων των χαρακτήρων του έργου, η σκηνική τους παρουσία συνέβαλαν στην κατανόηση των ιδεών και μηνυμάτων του σεναρίου, προκάλεσαν τον θαυμασμό των θεατών, ενώ ταυτόχρονα έδειξαν τη συστηματική και συνεργατική δουλειά που προηγήθηκε για να επιτευχθεί το αποτέλεσμα. Τα επιβλητικά σκηνικά, έργο των μαθητών του τομέα δομικών έργων με την καθοδήγηση του υποδιευθυντή, κυρίου Αθανασίου Κυριακίδη, η χορογραφία και η επιτυχημένη εκτέλεσή της από τον Χορό, η μουσική, η κίνηση, τα κοστούμια και το μακιγιάζ των ηθοποιών ενδυνάμωσαν το ύφος της παράστασης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μικρή μαθήτρια/ηθοποιός Βάγια Καραδήμου που ενσάρκωσε το μεταφυσικό στοιχείο του σεναρίου έκλεψε την παράσταση με τη χαριτωμένη παρουσία της και πρόσφερε το ελπιδοφόρο μήνυμα της συνέχειας της ζωής. Ακόμη έδειξε ότι η συνεργασία μαθητών διαφορετικής ηλικίας, διαφορετικών βαθμίδων και τύπων σχολείου είναι εφικτή και, όταν επιδιώκεται, παράγεται δημιουργικό έργο.

Όπως ανάφεραν στο χαιρετισμό τους ο Διευθυντής του σχολείου, κύριος Χαράλαμπος Χαριζόπουλος, και η κυρία Καφετζή, η θεατρική παράσταση, “Η ΑΝΤΙΓΟΝΗ ......αλλιώς”, ήταν αποτέλεσμα συλλογικής δουλειάς, αρμονικής συνεργασίας, αφειδώλευτης προσφοράς γνώσεων, δεξιοτήτων και ιδεών των ανθρώπινων πόρων του σχολείου, αλλά και άλλων ανθρώπων και φορέων εκτός σχολείου.

Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές, ιδιαίτερα στον διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι δεν διστάζουν παρά τα πολλαπλά καθήκοντα και τις υποχρεώσεις τους να αφιερώσουν χρόνο και μόχθο για να μετατρέψουν την παθητική διδασκαλία σε δημιουργική διαδικασία, να δώσουν ευκαιρίες στους μαθητές για να ανακαλύψουν και να ενισχύσουν τις ιδιαίτερες δεξιότητές τους, να δώσουν κίνητρα στους μαθητές όλων των τμημάτων και τομέων να συνεργασθούν και να συνεισφέρουν στην παραγωγή πρωτότυπου έργου, να ανοίξουν το σχολείο στην κοινωνία προς όφελος και των μαθητών και του κοινωνικού συνόλου, διότι μέσα από τη διάδραση αναπτυσσόμαστε όλοι προσωπικά και επαγγελματικά. Συγχαρητήρια στους μαθητές της θεατρικής ομάδας που αφιερώνουν χρόνο, παρά τα ανταγωνιστικά τους ενδιαφέροντα, για να μελετήσουν, να μάθουν, να συναισθανθούν, να υποδυθούν ρόλους και με τόλμη και προθυμία να εκτεθούν στο κοινό, για να μοιραστούν με τους θεατές συναισθήματα, γνώσεις και δεξιότητες που αποκτούν. Συγχαρητήρια στους μαθητές του τομέα δομικών έργων, αλλά και των άλλων τομέων που χρησιμοποιούν τις επιδεξιότητές τους για να συνεισφέρουν στη δημιουργική διαδικασία. Συγχαρητήρια στη χορογράφο, στους μουσικούς, στην κατασκευάστρια των κουστουμιών, στη μακιγιέζ. Καλή δύναμη και συνέχεια στο σπουδαίο έργο!