Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2009

Επιμορφωτικές συναντήσεις της σχολικής συμβούλου με τους καθηγητές Αγγλικής Ν. Κοζάνης

Την Τετάρτη, 10/9/2008, στην Κοζάνη και την Παρασκευή, 12/9/2008, στην Πτολ/δα πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες επιμορφωτικές συναντήσεις των Καθηγητών Αγγλικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ.σης Ν. Κοζάνης, τις οποίες διοργάνωσε η Σχολική Σύμβουλος Αγγλικής, κ. Βασιλική Τσιτούρα, με θέμα «Προγραμματισμός διδακτικού έργου». Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων η σχολική σύμβουλος έδωσε οδηγίες στους συναδέλφους της για την υποδοχή των μαθητών στο σχολείο και στην τάξη, και για τη διαμόρφωση του συμβολαίου μάθησης στην αρχή της σχολικής χρονιάς προκειμένου να επιτύχουν την καλή διαχείριση της τάξης.
Επίσης αναφέρθηκε στους υποστηρικτικούς θεσμούς – ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη, ολοήμερο δημοτικό σχολείο, διδασκαλία της Αγγλικής κατά επίπεδα γνώσης στο Γυμνάσιο – και στην ανάγκη αξιοποίησής τους σε κάθε σχολείο για την παροχή ίσων ευκαιριών για μάθηση σε όλους τους μαθητές ανεξάρτητα από την εθνική, γλωσσική, κοινωνικοοικονομική και πολιτισμική τους προέλευση.
Ιδιαίτερα ασχολήθηκε η σχολική σύμβουλος με τον προγραμματισμό της διδακτέας ύλης και υπέδειξε τρόπους για το σχεδιασμό του, ώστε να είναι ακριβής και ουσιαστικός και να αποτελέσει την πυξίδα για την καλή οργάνωση της διδασκαλίας του μαθήματος της Αγγλικής γλώσσας. Ακόμη αναφέρθηκε στη σημασία της διαγνωστικής αξιολόγησης και έδωσε πρακτικές οδηγίες για την εκπόνηση των placement tests στο Γυμνάσιο και τη διάγνωση του επιπέδου γνώσεων των μαθητών σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, προκειμένου να εφαρμοσθεί η διαφοροποιημένη διδασκαλία, όπου χρειάζεται.
Την Τρίτη, 10/2/2009, η Σχολική Σύμβουλος Αγγλικής σε συνεργασία με την Ένωση Καθηγητών Αγγλικής διοργάνωσαν σεμινάριο διάρκειας έξι ωρών με τα εξής θέματα:

Ι. "Τeaching Children English: Differentiated Teaching, Task-based Learning, A demonstration lesson" με εισηγήτρια τη Βασιλική Τσιτούρα, Σχολική Σύμβουλο, η οποία στην αρχή της εισήγησής της περιέγραψε τους στόχους της διδασκαλίας της Αγγλικής, όπως αναφέρονται στο ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ, τα χαρακτηριστικά των μαθητών Πρωτ/θμιας Εκπ/σης και τις αρχές, στις οποίες βασίζεται η διδασκαλία – εκμάθηση των ξένων γλωσσών και αναφέρθηκε στη διαφοροποιημένη διδασκαλία και στη διδασκαλία με ανάθεση εργασιών. Στο τέλος περιέγραψε διδασκαλία θεματικής ενότητας του FUN WAY II ενσωματώνοντας τις καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις. Η διδασκαλία έγινε με power point και με χρήση του διαδικτύου. Βασιζόταν στη διαθεματική προσέγγιση, την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία με διαβαθμισμένες εργασίες κατάλληλες για μαθητές διαφορετικού στυλ μάθησης, επιπέδου γνώσης και ενδιαφερόντων.

ΙΙ. «Σύνδεση της διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας με τα καινοτόμα προαιρετικά προγράμματα: E-twinning, Comenius, Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπ/σης, Καλλιτεχνικών Θεμάτων» με εισηγητές/τριες :
α) Τους/τις υπευθύνους των προγραμμάτων, οι οποίοι/ες περιέγραψαν τις διαδικασίες που απαιτούνται προκειμένου να συμμετέχει κανείς σε κάποιο πρόγραμμα και ενδεικτικά ανέφεραν θέματα, με τα οποία μπορούν να ασχοληθούν οι εκπαιδευτικοί.
β) Τις καθηγήτριες Αγγλικής, κυρίες Δέσποινα Μπατσή, Μαρία Χαντζή, Κατερίνα Κολονέλλου, Βασιλική Μούρτζιου και Βασιλική Τσικριτζή, οι οποίες περιέγραψαν συγκεκριμένες δραστηριότητες, με τις οποίες συνέδεσαν το μάθημα της Αγγλικής με τα καινοτόμα προγράμματα.

ΙΙΙ. «Το ΚΠΓ και η σύνδεσή του με το σχολείο. Κοινωνικές προεκτάσεις» με εισηγήτρια τη σχολική σύμβουλο, Βασιλική Τσιτούρα. Η σύμβουλος αρχικά ενημέρωσε τους/τις συναδέλφους/ισσες σχετικά με τους στόχους, τα χαρακτηριστικά και τις προοπτικές του ΚΠΓ και στη συνέχεια συζητήθηκαν τρόποι σύνδεσης του μαθήματος της Αγγλικής με τις εξετάσεις για την απόκτηση του Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας χωρίς να χαθεί ο παιδαγωγικός και επιστημονικός ρόλος του καθηγητή μέσα στην τάξη.
Το σεμινάριο αυτό έγινε αφορμή με πρωτοβουλία της σχολικής συμβούλου σε συνεργασία με το Κ.Ε.Ε. (Κέντρο Εκπαίδευσης Ενηλίκων) να δημιουργηθούν δύο τμήματα των 20 εκπαιδευτικών Αγγλικής, οι οποίοι/ες θα παρακολουθήσουν μαθήματα πληροφορικής, διάρκειας 50 ωρών, σε πρόγραμμα του Κ.Ε.Ε. προσαρμοσμένο στις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών Αγγλικής, με σκοπό την εξοικείωσή τους με τις νέες τεχνολογίες και τη χρήση τους στη διδασκαλία.

Επίσης κατά το χρονικό διάστημα Φεβρουαρίου – Μαρτίου πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις γονέων και εκπαιδευτικών, σε Δημοτικά και Γυμνάσια, στις οποίες η Σχολική Σύμβουλος και οι παρευρισκόμενοι καθηγητές/τριες Αγγλικής ανέλαβαν το έργο της ενημέρωσης των γονέων σχετικά με τους στόχους της διδασκαλίας της Αγγλικής στο δημόσιο σχολείο, τη μεθοδολογία και τις εξετάσεις για την απόκτηση του ΚΠΓ ώστε να μπορούν να παίρνουν συνειδητά αποφάσεις για τη μόρφωση των παιδιών τους, αλλά και να συνεργάζονται με τους Καθηγητές Αγγλικής αξιοποιώντας το θεσμικό πλαίσιο για το καλό των μαθητών/τριών.