Αγαπητοί/ές συνάδελφοι/ισσες,
Με την ολοκλήρωση των γραπτών προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων και την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της ετήσιας επίδοσης των μαθητών φθάνουμε προς το τέλος του σχολικού έτους 2007-2008. Η περίοδος αυτή είναι κατάλληλη για την αποτίμηση του διδακτικού μας έργου, αφού κάθε συνάδελφος/ισσα έχει πλέον στη διάθεσή του/της όλα τα στοιχεία που του/της χρειάζονται για την τελική αξιολόγηση του έργου, τα οποία συγκέντρωσε καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς με παρατήρηση, ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις/συζητήσεις με τους μαθητές, αποτελέσματα γραπτών δοκιμασιών, συμμετοχή των μαθητών/projects, ημερολόγια των μαθητών(journals), portfolio, κ.λ.π.
Τα κριτήρια για την αξιολόγηση του έργου μας είναι οι στόχοι που θέσαμε κατά τον προγραμματισμό στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Παραθέτω ενδεικτικά ερωτήματα που μπορούμε να θέσουμε προς διερεύνηση προκειμένου να αξιολογήσουμε το έργο μας. Οι απαντήσεις που θα δώσουμε θα μας βοηθήσουν στη λήψη αποφάσεων κατά τον προγραμματισμό της επόμενης σχολικής χρονιάς, ώστε το έργο μας να είναι πιο αποτελεσματικό.
- Ποιες γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις/συμπεριφορές απέκτησαν οι μαθητές μας; Πόσο απέχουν από τον προγραμματισμό μας και τι μας εμπόδισε να επιτύχουμε τους στόχους μας;
- Μπορέσαμε να εφαρμόσουμε τις απαιτήσεις του αναλυτικού προγράμματος και του ενιαίου διαθεματικού πλαισίου του προγράμματος σπουδών;
- Μας βοήθησε το coursebook που διδάξαμε στην επίτευξη των στόχων μας ή χρειαζόμασταν διαρκώς συμπλήρωμα;
- Καλύφθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών μας; Αν όχι, πού οφείλεται αυτό;
- Οι μέθοδοι διδασκαλίας μας παρείχαν κίνητρο στους μαθητές για την ανάπτυξη των στρατηγικών μάθησης, ώστε να μάθουν πώς να μαθαίνουν και να γίνουν autonomous learners?
- Οι κανόνες και οι διαδικασίες που θέσαμε και ακολουθήσαμε συνέβαλαν στην ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος; Χρειάζεται να αλλάξουμε κάτι, για να βελτιωθεί η κατάσταση;
Η Σχολική Σύμβουλος Καθηγητών Αγγλικής
Ν. Κοζάνης
Βασιλική Τσιτούρα