Η συνάντηση της Σχολικής Συμβούλου, Βασιλικής Τσιτούρα, με τους Καθηγητές Αγγλικής των ολοήμερων δημοτικών σχολείων πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 14/12/2007, στην Κοζάνη, όπως είχε προγραμματισθεί. Όσοι αδυνατούσαν να παρευρεθούν στην Κοζάνη συναντήθηκαν με τη σύμβουλο τη Δευτέρα, 10/12/2007, στο γραφείο της και την Τετάρτη, 12/12/2007, στην Πτολεμαϊδα κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας.
Στις συναντήσεις η σχολική σύμβουλος Αγγλικής αναφέρθηκε στο σκοπό της διδασκαλίας της Αγγλικής στο ολοήμερο σχολείο και τους επιμέρους στόχους, τις διδακτικές προσεγγίσεις και τα διδακτικά μέσα που διευκολύνουν την επίτευξη των στόχων. Τόνισε ιδιαίτερα τον εμπεδωτικό χαρακτήρα του ολοήμερου με την εφαρμογή εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων βιωματικής και ομαδοσυνεργατικής μορφής, οι οποίες συμβάλλουν στην απόκτηση επικοινωνιακών και μεταγλωσσικών δεξιοτήτων, στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των παιδιών, αλλά και στην ψυχαγωγία τους.
Για την επίτευξη αυτών των υψηλών στόχων η σύμβουλος συνέστησε άριστη συνεργασία με όλους τους συντελεστές και κυρίως με τους δασκάλους και καθηγητές Αγγλικής του πρωινού προγράμματος, με το Διευθυντή και τον υπεύθυνο του ολοήμερου για τη διάγνωση των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών. Η συνεργασία είναι χρήσιμη για το σχεδιασμό της διδακτικής ύλης και την αξιολόγηση του παραγόμενου έργου. Αυτό βέβαια προϋποθέτει διαθεσιμότητα εκ μέρους όλων των συντελεστών του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας.
Ακόμη η σύμβουλος έδωσε οδηγίες σχετικά με τον προγραμματισμό του διδακτικού έργου και το σχεδιασμό της διδακτικής ύλης. Προέτρεψε τους καθηγητές Αγγλικής να ζητήσουν από τον υπεύθυνο του ολοήμερου το έγγραφο, το οποίο περιγράφει το θεσμικό πλαίσιο και τις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος της Αγγλικής ή να το αναζητήσουν στην ιστοσελίδα http://www.pi-schools.gr/ και να ενημερωθούν για τα Α.Π.Σ. και Δ.Ε.Π.Π.Σ. που αφορούν στη διδασκαλία της Αγγλικής στο πρωϊνό σχολείο.
Στη συνάντηση συζητήθηκαν όλα τα προβλήματα που συναντούν οι καθηγητές στο ολοήμερο και διατυπώθηκαν προτάσεις για την αντιμετώπισή τους.
Σε ό,τι αφορά στα σχολεία, όπου δεν διδάσκεται η Αγγλική γλώσσα στο πρωινό πρόγραμμα, η σύμβουλος συνέστησε να γίνει προσπάθεια από τους συντελεστές του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας ώστε να προσελκύσουν όλα τα παιδιά των Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων να παρακολουθούν το ολοήμερο σχολείο, για να τους δοθεί η ευκαιρία να διδαχθούν Αγγλικά στο δημόσιο σχολείο προκειμένου να συνεχίσουν ενδυναμωμένα τις σπουδές τους στο Γυμνάσιο.
Στις συναντήσεις η σχολική σύμβουλος Αγγλικής αναφέρθηκε στο σκοπό της διδασκαλίας της Αγγλικής στο ολοήμερο σχολείο και τους επιμέρους στόχους, τις διδακτικές προσεγγίσεις και τα διδακτικά μέσα που διευκολύνουν την επίτευξη των στόχων. Τόνισε ιδιαίτερα τον εμπεδωτικό χαρακτήρα του ολοήμερου με την εφαρμογή εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων βιωματικής και ομαδοσυνεργατικής μορφής, οι οποίες συμβάλλουν στην απόκτηση επικοινωνιακών και μεταγλωσσικών δεξιοτήτων, στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των παιδιών, αλλά και στην ψυχαγωγία τους.
Για την επίτευξη αυτών των υψηλών στόχων η σύμβουλος συνέστησε άριστη συνεργασία με όλους τους συντελεστές και κυρίως με τους δασκάλους και καθηγητές Αγγλικής του πρωινού προγράμματος, με το Διευθυντή και τον υπεύθυνο του ολοήμερου για τη διάγνωση των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών. Η συνεργασία είναι χρήσιμη για το σχεδιασμό της διδακτικής ύλης και την αξιολόγηση του παραγόμενου έργου. Αυτό βέβαια προϋποθέτει διαθεσιμότητα εκ μέρους όλων των συντελεστών του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας.
Ακόμη η σύμβουλος έδωσε οδηγίες σχετικά με τον προγραμματισμό του διδακτικού έργου και το σχεδιασμό της διδακτικής ύλης. Προέτρεψε τους καθηγητές Αγγλικής να ζητήσουν από τον υπεύθυνο του ολοήμερου το έγγραφο, το οποίο περιγράφει το θεσμικό πλαίσιο και τις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος της Αγγλικής ή να το αναζητήσουν στην ιστοσελίδα http://www.pi-schools.gr/ και να ενημερωθούν για τα Α.Π.Σ. και Δ.Ε.Π.Π.Σ. που αφορούν στη διδασκαλία της Αγγλικής στο πρωϊνό σχολείο.
Στη συνάντηση συζητήθηκαν όλα τα προβλήματα που συναντούν οι καθηγητές στο ολοήμερο και διατυπώθηκαν προτάσεις για την αντιμετώπισή τους.
Σε ό,τι αφορά στα σχολεία, όπου δεν διδάσκεται η Αγγλική γλώσσα στο πρωινό πρόγραμμα, η σύμβουλος συνέστησε να γίνει προσπάθεια από τους συντελεστές του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας ώστε να προσελκύσουν όλα τα παιδιά των Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων να παρακολουθούν το ολοήμερο σχολείο, για να τους δοθεί η ευκαιρία να διδαχθούν Αγγλικά στο δημόσιο σχολείο προκειμένου να συνεχίσουν ενδυναμωμένα τις σπουδές τους στο Γυμνάσιο.