Τη Δευτέρα, 28/1/2008, στην αίθουσα του Νομαρχιακού Συμβουλίου πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική ημερίδα για τους καθηγητές Αγγλικής Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης Ν. Κοζάνης. Την ημερίδα διοργάνωσε η σχολική σύμβουλος Αγγλικής Φιλολογίας, Βασιλική Τσιτούρα, με σκοπό την ευαισθητοποίηση και κατάρτιση -θεωρητική και πρακτική- των εκπαιδευτικών για την καλύτερη διαχείριση της πολυμορφίας και των ιδαιτεροτήτων του μαθητικού πληθυσμού.
Παραβρέθηκαν ογδόντα περίπου καθηγητές σχολείων του Ν. Κοζάνης, οι οποίοι παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις εισηγήσεις και συμμετείχαν στη συζήτηση που ακολούθησε.
Οι εισηγήσεις περιελάμβαναν τα εξής θέματα:
1) «The significance of the affective factors in the second language acquisition» (Η σημασία των συναισθηματικών παραγόντων στην κατάκτηση της δεύτερης γλώσσας) από την κ. Βασιλική Τσιτούρα. Η σχολική σύμβουλος στην εισήγησή της με αναφορές σε επιστημονικά πορίσματα περιέγραψε τον τρόπο, με τον οποίο επιδρούν οι συναισθηματικοί παράγοντες -οι παράγοντες της προσωπικότητας-, αυτοεκτίμηση, αναστολή, εξωστρέφεια, εσωστρέφεια, ενσυναίσθηση, φόβος-αγωνία, κίνητρα, στην προσπάθεια για την εκμάθηση της γλώσσας.
Ιδιαίτερα αναφέρθηκε στην αυτοεκτίμηση, την εκτίμηση του εαυτού μας, η οποία βασίζεται στην αυτογνωσία, τη γνωριμία με τον εαυτό μας και την πίστη στις ικανότητές μας, παράγοντα απαραίτητο όχι μόνο για τη σχολική επιτυχία αλλά και για την επιτυχημένη εξέλιξη του ατόμου σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δράσης.
Περιέγραψε τα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς μαθητών με διαφορετική προσωπικότητα, υψηλή ή χαμηλή αυτοεκτίμηση, και τόνισε την ανάγκη αξιοποίησης των παραγόντων που συνθέτουν την προσωπικότητα κάθε μαθητή για τη δημιουργία κατάλληλου για τον καθένα μαθησιακού περιβάλλοντος. Περιέγραψε μάλιστα τεχνικές διδασκαλίας, οι οποίες ενισχύουν την αυτοεκτίμηση των μαθητών, οδηγούν στην κατάκτηση της ξένης γλώσσας και αποτρέπουν ή μειώνουν τα προβλήματα πειθαρχίας.
2) Η δεύτερη και κεντρική εισηγήτρια Δρ Μαρία Γκέκα, ψυχολόγος, με θέμα «Η σημασία της αυτοεκτίμησης στην εκπαιδευτική διαδικασία» στόχευε στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των καθηγητών. Λαμβάνοντας υπόψη το πλαίσιο του σύγχρονου σχολείου, υποδείκνυε τον τρόπο προσδιορισμού του ρόλου του εκπαιδευτικού, τα χαρακτηριστικά και τη συμπεριφορά του.
Συγκεκριμένα η ανάλυση της κ. Γκέκα περιελάμβανε τρεις κύριους άξονες: α) τον επαγγελματισμό του εκπαιδευτικού –τις διαστάσεις του επαγγέλματος, τα καθήκοντα, την αντίληψη και προσδιορισμό του ρόλου του- β) τις διοικητικές και συνεργατικές ικανότητες –τη συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα, με τους γονείς και τους κοινωνικούς εταίρους- και γ) την καλλιέργεια της προσωπικότητάς του (αυτογνωσία, αυτοεκτίμηση, κοινωνικές δεξιότητες).
Μετά την εισήγησή της η ψυχολόγος απάντησε σε ερωτήματα των παρισταμένων, τα οποία αφορούσαν συγκεκριμένες συμπεριφορές μαθητών που έχρηζαν συμβουλευτικής υποστήριξης.
3) Η τρίτη εισήγηση από την κοινωνιολόγο, κ. Καλώτα Ελευθερία, με θέμα «Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης στην τάξη» πρόσφερε ιδέες στους εκπαιδευτικούς που βοηθούν την αυτοαντίληψη του μαθητή και την ενίσχυση της αυτοεκτίμησής του ώστε να καταστεί δυνατός και να αποφεύγει καταστρεπτικούς για την υγεία και τη ζωή του πειρασμούς, όπως είναι η χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών.
Η αθρόα προσέλευση των καθηγητών Αγγλικής στην ημερίδα φανερώνει το μεγάλο ενδιαφέρον τους για τους μαθητές τους, το οποίο δεν επικεντρώνεται μόνο στην παροχή γνώσεων αλλά και στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών, ώστε ενδυναμωμένοι να ακολουθήσουν μια επιτυχημένη και ισορροπημένη πορεία στη ζωή τους. Συμφώνησαν όλοι οι παρευρισκόμενοι ότι η παρουσία ψυχολόγου σε κάθε σχολείο θα ενίσχυε το έργο των εκπαιδευτικών.