Οι αρχικές συναντήσεις της Σχολικής Συμβούλου, Βασιλικής Τσιτούρα, με τους Καθηγητές Αγγλικής όλων των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Κοζάνης πραγματοποιήθηκαν την Τρίτη, 5/9/2007, την Τετάρτη, 6/9/2007, και τη Δευτέρα, 10/9/2007, όπως είχαν προγραμματισθεί. Παραβρέθηκαν συνολικά 66 Καθηγητές, -36 Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης, 18 Καθηγητές Γυμνασίων και 12 Καθηγητές Λυκείων-. Η αρχική συνάντηση είχε στόχο τη γνωριμία με τη σύμβουλο και ανταλλαγή απόψεων για ζητήματα που αφορούν στη διδασκαλία της Αγγλικής στο Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο (ΓΕΛ, Εσπερινό, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ).
Κατά τη συνάντηση εντοπίσθηκαν τα προβλήματα - φραγμοί - που δυσχεραίνουν την αποτελεσματική διδασκαλία της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας στο σχολείο - mixed ability classes, large class size, disruptive students, που οδηγούν στην έλλειψη ενδιαφέροντος των μαθητών για το μάθημα της Αγγλικής. Εκφράσθηκε η ανάγκη ενδυνάμωσης των καθηγητών Αγγλικής με επιμορφωτικές συναντήσεις που θα στοχεύουν στην παρουσίαση τεχνικών διδασκαλίας για την αντιμετώπιση των προαναφερόμενων προβλημάτων.
Επίσης τονίσθηκε από ορισμένους συναδέλφους η ανάγκη επιστημονικής και παιδαγωγικής υποστήριξης όλων μας προκειμένου να ανταποκριθούμε αποτελεσματικά στις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών με ειδικές δεξιότητες και στη διδασκαλία τάξεων με αλλοεθνείς μαθητές. Επιπλέον οι καθηγητές Πρωτοβάθμιας επεσήμαναν το υπερβολικό ωράριο εργασίας τους και πρότειναν οι καθηγητές Β/βάθμιας να συμπληρώνουν το ωράριό τους στα σχολεία της Α/βάθμιας.
Η Σχολική Σύμβουλος Αγγλικής, Βασιλική Τσιτούρα, μίλησε για τη σημασία του συντονισμού και της οργάνωσης στην παραγωγή αποτελεσματικού έργου. Σε αυτό συμβάλλει αποτελεσματικά η διαμόρφωση του ετήσιου προγραμματισμού και η τακτική αυτοαξιολόγηση του διδακτικού μας έργου προκειμένου να εντοπίζονται οι αδυναμίες και να βελτιώνεται η διδασκαλία μας.
Συνέστησε στους συναδέλφους της
- να ενημερωθούν σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών ( Δ.Ε.Π.Π.Σ. και
Α.Π.Σ.) και να καταρτίσουν τον ετήσιο προγραμματισμό τους. Να αποφασίσουν τι θα διδάξουν σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών, τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, τις διαθέσιμες διδακτικές ώρες, -να ελέγξουν αν το coursebook που επέλεξαν ή το FUNWAY καλύπτει τις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών και τις ανάγκες των μαθητών. Αν δεν τις καλύπτει όλες, να το συμπληρώνουν με διδακτικό υλικό που θα παράγουν οι ίδιοι,
- να αφιερώσουν χρόνο για τη διάγνωση των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών. Να ενημερωθούν σχετικά με τον διαθέσιμο υλικοτεχνικό εξοπλισμό του σχολείου πριν κάνουν τον προγραμματισμό τους και πριν αποφασίσουν ποιες μεθόδους διδασκαλίας θα χρησιμοποιήσουν,
-να αξιολογούν το παραγόμενο διδακτικό έργο και να επανασχεδιάζουν το
περιεχόμενο και τον τρόπο διδασκαλίας σε περίπτωση εντοπισμού αδυναμιών.
-Να αποφασίσουν ποιες διαδικασίες θα ακολουθούν και ποιους κανόνες θα
επιβάλουν για την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος και την καλή συνεργασία
με τους μαθητές και να τις γνωστοποιήσουν στους μαθητές από την αρχή της
σχολικής χρονιάς διαμορφώνοντας έτσι το συμβόλαιο μάθησης.
Η Σχολική Σύμβουλος αναφέρθηκε ακόμη στους τρεις άξονες, στους οποίους βασίζεται το πρόγραμμα σπουδών –εγγραμματισμό, - πολυγλωσσία -πολυπολιτισμικότητα - και στο διαθεματικό χαρακτήρα του, ο οποίος διευκολύνεται με τη συνεργασία εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων. Τόνισε την ανάγκη υιοθέτησης μεθόδων διδασκαλίας που ενεργοποιούν τον μαθητή, ώστε να εγείρουν το ενδιαφέρον του για μάθηση και να ενισχύουν την αυτοεκτίμησή του, και τεχνικών διδασκαλίας που βοηθούν στην απόκτηση μεταγνωστικών δεξιοτήτων, διδάσκουν δηλαδή στο μαθητή πώς να μαθαίνει για να καταστεί ενδυναμωμένος ώστε να συνεχίσει τη μόρφωσή του και μετά το σχολείο στο πλαίσιο της δια βίου εκμάθησης των γλωσσών.
Περιέγραψε κάποιες δραστηριότητες διαθεματικής προσέγγισης και αντιμετώπισης των mixed ability classes ( journal writing, news reports, music in class) και του προβλήματος large class size (group work, autonomous learning) που ενισχύουν παράλληλα την αυτοεκτίμηση των μαθητών.
Οι επιμορφωτικές συναντήσεις που θα ακολουθήσουν θα περιλαμβάνουν την παρουσίαση πρακτικών ιδεών και τεχνικών διδασκαλίας που διευκολύνουν την αποτελεσματική διδασκαλία της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας στο δημόσιο σχολείο και εισηγήσεις από ειδικούς επιστήμονες που θα μας προσφέρουν επιστημονική στήριξη για την αντιμετώπιση ειδικών προβλημάτων στην τάξη.