Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ



Το διδακτικό έργο είναι αποτέλεσμα συντονισμένων διαδικασιών ή λειτουργιών εξαρτωμένων ισοδύναμα από

-                           την επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση και διδακτική
-                           ικανότητα του εκπαιδευτικού
-                           τη μαθησιακή προσπάθεια του μαθητή
-                           τα αναλυτικά προγράμματα
-                           τα διδακτικά βιβλία,
-                           τις μεθόδους & τεχνικές διδασκαλίας,
-                           την υποδομή και τον εξοπλισμό,
-                           την οργάνωση και καλή λειτουργία της σχολικής μονάδας,
-                           το περιβάλλον (γονείς, κοινωνία)
 για την επίτευξη των σκοπών της εκπαίδευσης που ορίζονται από την πολιτεία  ( νόμος 1566/85, άρθρο 1).

Ο προγραμματισμός είναι η διαδικασία,  μέσω της οποίας καθορίζουμε τους αντικειμενικούς σκοπούς και τους ειδικούς στόχους του διδακτικού αντικειμένου και προσδιορίζουμε τις μεθόδους και τρόπους προσέγγισής τους. Ο προγραμματισμός συνδέεται άρρηκτα με την αξιολόγηση και τη λήψη απόφασης.

Λογικά βήματα για τη λήψη απόφασης:
1.      Περιγραφή της κατάστασης
2.      Προσδιορισμός των αναγκών (ουσιώδεις στόχοι – ευκταίοι στόχοι)
3.      Σύλληψη εναλλακτικών τρόπων δράσης
4.      Αξιολόγηση και δοκιμή των εναλλακτικών τρόπων δράσης
5.      Επιλογή τρόπου δράσης

Αρχική αξιολόγηση
 1. Μελετώ το πρόγραμμα σπουδών
        τα ηλικιακά χαρακτηριστικά και τη νοητική ανάπτυξη τη συναισθηματική, ψυχολογική και γλωσσικοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
        διδακτικούς στόχους, (γλωσσικονοητικές έννοιες, δεξιότητες, στάσεις και συμπεριφορές ), ενδεικτικές διδακτικές ενότητες και δραστηριότητες
        μεθοδολογία διδασκαλίας
        αξιολόγηση των μαθητών
2.      Γνωρίζω τις ιδιαιτερότητες των μαθητών μου- προηγούμενες γνώσεις, δεξιότητες, κοινωνικοπολιτισμικό περιβάλλον, τρόπος μάθησης.
3.      Γνωρίζω το σχολείο (αίθουσες διδασκαλίας, υλικοτεχνικός εξοπλισμός, βιβλιοθήκη, εργαστήρι πληροφορικής, )
4.      Μελετώ κριτικά τα διδακτικά πακέτα


Διαμορφωτική αξιολόγηση
Γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα (ανά δίμηνο ή τρίμηνο), για να ελέγξω αν έχω παρεκκλίνει από τους στόχους που έθεσα. Αλλάζω μέθοδο και τεχνικές διδασκαλίας αν διαπιστώσω ότι δεν είναι αποτελεσματικές. 

Τελική αξιολόγηση:
Υλοποιήθηκε ο αρχικός προγραμματισμός; Αν όχι ποιοι ήταν οι φραγμοί; Tι πρέπει να κάνω για να διορθωθεί η κατάσταση;



 Βασιλική Τσιτούρα
Σχολική Σύμβουλος
Καθηγητών Αγγλικής Φιλολογίας 
Περιφερειακής Ενότητας  Κοζάνης