Τη
Δευτέρα, 3 Ιουνίου 2013, πραγματοποιήθηκε σεμινάριο για τους Εκπαιδευτικούς
Αγγλικής των δεκατεσσάρων (14) σχολείων που εφαρμόζουν το Ενιαίο Αναμορφωμένο
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στην Π.Ε. Κοζάνης από τη Σχολική Σύμβουλο Αγγλικής
Φιλολογίας, Βασιλική Τσιτούρα, στο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «Στήριξη των Σχολείων με Ενιαίο
Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα» στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του
Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια βίου Μάθηση, EΣΠΑ 2007-2013». Το σεμινάριο
παρακολούθησαν 31 εκπαιδευτικοί Αγγλικής των σχολείων ΕΑΕΠ.
Ο σκοπός της
συγκεκριμένης ημερίδας ήταν να γίνει ένας απολογισμός του εκπαιδευτικού έργου
που πραγματοποιήθηκε στα σχολεία ΕΑΕΠ, να παρουσιασθούν πρακτικές που
αξιοποιούν το διαθέσιμο εκπαιδευτικό υλικό, να γίνει ανταλλαγή απόψεων και να
εμπλουτισθούν με ιδέες όλοι οι εκπαιδευτικοί, να αναδειχθούν τα εμπόδια
και να προταθούν τρόποι επίλυσης των προβλημάτων που απορρέουν από την εφαρμογή
του θεσμού του Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος.
Για
τη διαμόρφωση του προγράμματος της ημερίδας η σχολική σύμβουλος έστειλε στους
εκπαιδευτικούς ΕΑΕΠ πρόσκληση για παρουσίαση των καλών πρακτικών τους
προτείνοντάς τους τα εξής θεματικά πεδία:
1) Η
διδασκαλία της Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (Α΄-Β΄
Δημοτικού).
2) Αξιοποιώντας το Magic Book.
3) Εμπειρίες
από τη χρήση του Ευρωπαϊκού Portfolio
Γλωσσών (Ε-ΣΤ΄ Δημοτικού).
4) Τρόποι σύνδεσης της διδασκαλίας της Αγγλικής με το ΚΠΓ.
5) Εφαρμόζοντας τις νέες διδακτικές
προσεγγίσεις, – μέθοδο project,
ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, διαφοροποιημένη διδασκαλία, διδασκαλία γνωστικών
και μεταγνωστικών στρατηγικών, αυτο-αξιολόγηση -, μέσα από τη χρήση των νέων
διδακτικών βιβλίων Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων.
Μετά από την
ανταπόκριση των εκπαιδευτικών το πρόγραμμα της ημερίδας διαμορφώθηκε ως εξής:
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
«Συζήτηση σχετικά με τη φιλοσοφία και τους στόχους του Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος, το ωρολόγιο πρόγραμμα και η εφαρμογή του, οι επιδράσεις στη διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας», συντονίστρια η κα Βασιλική Τσιτούρα, Σχολική Σύμβουλος Καθηγητών Αγγλικής Π.Ε. Κοζάνης.
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
«Πρακτικές διδασκαλίας για την επίτευξη των στόχων του
ΕΑΕΠ και την αξιοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού»
1. «Πρασινίζοντας την Αγγλική Γλώσσα», εισηγήτρια η κα Αθηνά Γκαντρή (Δημοτικό Σχολείο Βελβεντού)
Συνδυασμός της Περιβαλλοντικής
Εργασίας "Χνάρια του Παρελθόντος , Βλέμματα του μέλλοντος " με τη
διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας χρησιμοποιώντας τη μέθοδο project. Αναφορά στο Unit 3
“This is where I live” , στο Unit 5 “Habits and customs” της Δ΄ τάξης και
στο Unit 5 “Travelling
through Time” της ΣΤ΄ τάξης.
2. «Ο Shakespeare, η ζωή και
το θέατρό του», εισηγήτρια η κα Χαρούλα Μεντεκίδου (6ο Δημοτικό
Σχολείο Πτολεμαϊδας)
Διαφοροποιημένη διδασκαλία για
την Ε΄ τάξη για την ενεργοποίηση όλων των μαθητών.
3. «Midsummer Night's Dream», εισηγήτρια η
κα Ζωή Αρζουμανίδου (1ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαϊδας)
Δραματοποίηση μιας σκηνής από το
θεατρικό έργο του Shakespeare με αφορμή τη σχετική δραστηριότητα του Unit 2, τάξη ΣΤ΄.
4. «Το μήλο», εισηγήτρια
η κα Φιλίτσα Σουχάμβαλη (8ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαϊδας)
Συνδυασμός ενός project των δασκάλων με το διδακτικό
υλικό της Αγγλικής Γλώσσας.
5. A party in the jungle"
εισηγήτρια η κα Φανή Θωμίδου (11ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαϊδας)
Θεατροποίηση από τα παιδιά της ιστορίας που βρίσκεται στο Β6 κύκλο της
Α΄ Δημοτικού.
6. "How stories
work in A & B class"
α.
“Nelly the caterpillar” εισηγήτρια η κα Σοφία
Ταμίσογλου (Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης)
Πώς
βοηθούν οι ιστορίες τον εκπαιδευτικό να παρουσιάσει λεξιλόγιο και
εκφράσεις στην Α & Β Δημοτικού, πώς τις δέχονται τα παιδιά και πώς
λειτουργούν όταν διδάσκονται μέσα από ιστορίες. Τι είδους δραστηριότητες έχουν
απήχηση στα παιδιά.
β.
"Writing a ghost story" εισηγήτρια
η κα Γεωργία Κούβελα (Δημοτικό Σχολείο
Νεάπολης)
Παραγωγή
ιστορίας από τα παιδιά της Β τάξης. Πώς οργανώθηκε η δραστηριότητα,
τι
δυσκολίες παρουσιάστηκαν, πώς ανταποκρίθηκαν τα παιδιά και παρουσίαση του
αποτελέσματος.
7. "Using the Magic Book to enhance students' skills" , εισηγήτριες Ελπίδα Πατσινακίδου και
Παρασκευή Παλαπαϊδου (9ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαϊδας)
Our presentation is going to focus
on an interactive skills approach having as a reference point the lesson on
page 83 (Beauty and the Beast, lesson 2).The strategies that our students can
develop to learn grammar and vocabulary are also going to be highlighted.
8. “Imaginary creatures”,
εισηγήτριες οι κυρίες Πέρη Τζάκα και Λιάκου Ιωάννα και εισηγητής ο κος
Δημήτρης Καλαμάρας (17ο Δ.Σ. Κοζάνης)
Δραστηριότητες από την ενότητα 3
του βιβλίου της ΣΤ΄ Δημοτικού ΄΄Imaginary creatures΄΄ σε σχέση με adjectives /
adverbs και comparative forms και πως αυτά μπορούν να διδαχθούν μέσω
video, τραγουδιών, παιχνιδιών ακόμη και μέσω θεατρικού διαλόγου.
9. “What do all the
students of a school have in common? Learning
English. Can they all work together on the same project? Yes, they certainly
can.”, εισηγήτριες οι κυρίες Γιώτα Βόγδου, Βασιλική Μούρτζου, Κατερίνα Παρλάντζα (5th Primary
School Kοζάνη)
10. “This is where I live”, εισηγήτρια η κα
Κατερίνα Ζανδέ (13ο
Δημοτικό Σχολείο Κοζάνης)
My country
( Lesson 1 ):κεφάλαιο 3
του Διδακτικού Βιβλίου της Δ ' Δημοτικού.
Δραστηριότητες ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, διαφοροποιημένης διδασκαλίας,
μέθοδος project.