Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011

Ημερίδα με τίτλο "Inspired Teachers, Motivated Students"

Αγαπητοί/ές συνάδελφοι/ισσες

Σας προσκαλώ στην ημερίδα με τίτλο «Inspired Teachers, Motivated Students», η οποία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη, 16/6/2011, στην πρώην αίθουσα του Νομαρχιακού Συμβουλίου στην Κοζάνη, ώρα 9.15΄π.μ. – 11.30΄π.μ. Σκοπός της ημερίδας είναι η παρουσίαση δραστηριοτήτων που υλοποίησαν κατά τη φετινή σχολική χρονιά, 2010-2011, συναδέλφισσές μας σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου, οι οποίες συνέβαλαν στην ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών και ταυτόχρονα στην ανάπτυξη των γλωσσικών και κοινωνικών δεξιοτήτων τους.
Παραθέτω τους τίτλους και μια συνοπτική περιγραφή των εισηγήσεων, καθώς και τα ονόματα των εισηγητριών:

1) Τίτλος εισήγησης: Teaching Early Learners ( A demo-lesson)
Εισηγήτρια: Κατερίνα Παρλάντζα, καθηγήτρια Αγγλικής 1ου & 17ου Δημοτικού
Σχολείου Κοζάνης (ολοήμερο με Ενιαίο Αναμορφωμένο Πρόγραμμα)

Θα παρακολουθήσετε βιντεοσκοπημένες με την άδεια των γονέων διδασκαλίες, στις οποίες παρουσιάζεται το νέο λεξιλόγιο μέσα από την αφήγηση ιστορίας, ενώ παράλληλα τα μικρά παιδιά εμπλέκονται σε δραστηριότητες κατασκευών, ζωγραφικής, δραματοποίησης, προκειμένου να βοηθηθούν στην κατάκτηση του νέου γλωσσικού εισερχόμενου (language input).


2) Τίτλος εισήγησης: Δημιουργία Διδακτικού Υλικού με τη Χρήση Σωμάτων Κειμένων
Εισηγήτρια: Νατάσα Χιονίδου, καθηγήτρια Αγγλικής Δημοτικών Σχολείων
Βερμίου, Πύργων, Μουρικίου, Ανατολικού, Ολυμπιάδος, Μεταπτυχιακή φοιτήτρια Α.Π.Θ.

Η παρουσίαση έχει ως στόχο να απαντήσει στα εξής ερωτήματα-προβληματισμούς:
· Το βιβλίο που διδάσκω δε συνοδεύεται από οπτικοακουστικό υλικό. Πώς θα χρησιμοποιήσω μια ταινία ή ένα κινούμενο σχέδιο στην τάξη; Πώς θα επιλέξω μόνο σκηνές που δείχνουν επικοινωνιακές περιστάσεις, στις οποίες γίνεται χρήση του γραμματικού φαινομένου ή λεξιλογίου που έχω να διδάξω;
· Το λεξιλόγιο των κειμένων του εγχειριδίου και οι ασκήσεις που ακολουθούν είναι πολύ δύσκολες για το επίπεδο της τάξης μου ή για κάποιους μαθητές μου. Πώς μπορώ να δημιουργήσω διαφοροποιημένες ασκήσεις; Πώς μπορώ να βρω γρήγορα τις πιο συχνά εμφανιζόμενες λέξεις κάθε κεφαλαίου ή μαθήματος του βιβλίου;
· Μου είναι δύσκολο να δώσω ή και να βρω απαντήσεις στις απορίες των μαθητών μου που έχουν να κάνουν με λεπτές σημασιολογικές διαφορές (π.χ. πού χρησιμοποιείται το nasty και πού το terrible; Ποιο επίθετο ταιριάζει με το ουσιαστικό 'surprise' και ποιο με το 'habit'; Πόσο συχνά τα βρίσκουμε με το ένα ή με το άλλο ουσιαστικό;). Πού μπορώ να βρω εγώ ή οι μαθητές μου απαντήσεις στα ερωτήματα τους και πολλά παραδείγματα;
· Και πάνω απ' όλα δεν έχω πολύ χρόνο στη διάθεσή μου. Μπορεί σε όλα τα παραπάνω να με βοηθήσει η τεχνολογία;
Σημείωση: Μη ξεχάσετε να φέρετε το στικάκι (USB memory stick) μαζί σας για να πάρετε τα απαραίτητα software προγράμματα.

3) Τίτλος εισήγησης: How to download videos from Youtube
Εισηγήτρια: Βασιλική Κασιακόγια, καθηγήτρια Αγγλικής 10ου Δημοτικού Σχολείου
Κοζάνης και Δρεπάνου, Master Πανεπιστήμιο του Essex, Υποψήφια Διδάκτωρ του Α.Π.Θ.

Θα γίνει σύντομη περιγραφή και επίδειξη ενός τρόπου, με τον οποίο μπορούμε να κατεβάσουμε τραγούδια και βιντεάκια από το youtube, να τα αντιγράψουμε σε CDs και DVDs και να τα παίξουμε στην τάξη.

4) Τίτλος εισήγησης: Learning through movies
Εισηγήτρια: Βασιλική Κασιακόγια

Θα γίνει περιγραφή ενός project που αφορά την εκμάθηση Αγγλικών με τη βοήθεια ταινιών. Το project διήρκησε συνολικά ένα μήνα και κατά τη διάρκειά του προβλήθηκαν τέσσερις ταινίες: The Phantom of the Opera, About a Boy, Slumdog Millionaire, και The Pirates of the Carribean: In stranger tides.
Θα περιγραφούν τα στάδια του project που περιλαμβάνουν: α) παρουσίαση της πλοκής και διδασκαλία του απαραίτητου λεξιλογίου πριν την προβολή της ταινίας για να προετοιμαστούν οι μαθητές και να καταλάβουν τι πρέπει να προσέχουν κατά τη διάρκειά της, β) φυλλάδια με την περίληψη του έργου και ερωτήσεις μνήμης, κατανόησης, λεξιλογίου και γραμματικής, γ) διαχωρισμός των παιδιών σε ομάδες για να φτιάξουν μια διαφημιστική αφίσα για την κάθε ταινία με υλικό από το διαδίκτυο, και δ) παρουσίαση των αφισών από τα παιδιά στην τάξη.

5) Τίτλος εισήγησης: A presentation of my favourite song
Εισηγήτρια: Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου, καθηγήτρια Αγγλικής 1ου Δημοτικού Σχολείου Πτολ/δας

Σχέδιο δράσης – project – σκοπός, του οποίου είναι να αναπτυχθεί και καλλιεργηθεί το πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας αναπτύσσοντας ταυτόχρονα γλωσσικές δεξιότητες (skills) στην αγγλική γλώσσα μέσα από την παρουσίαση ενός αγαπημένου τραγουδιού των παιδιών.


6) Τίτλος εισήγησης: Discover countries through letters
Εισηγήτρια: Φανή Θωμίδου, καθηγήτρια Αγγλικής 11ου Δημοτικού Σχολείου Πτολ/δας

Within the framework of e-twinning, the project “Discover countries through letters” was proposed by Leonora Veckiene from Lithuania who was the coordinator. It was a nine-month project designed for 12-14 year-old students. Lithuania, Finland, Spain, Romania, Poland and Greece took part in it. Students, first, introduced themselves, their school and gave a short description of their places. Then they played with the letters of their country names finding associations with their country, for example Greece, G-games [Olympic Games].
The aim of the project was to help students develop their creative thinking communication skills, self- confidence, their ability to use internet. At the same time they met the everyday life, culture, customs and tradition of the partners’ countries.

7)Τίτλος εισήγησης: Η σημασία της διδασκαλίας στρατηγικών για την αντιμετώπιση προβλημάτων στη γραπτή έκφραση στην Αγγλική ως δεύτερη/ ξένη γλώσσα των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες
Εισηγήτρια: Βασιλική Τσιτούρα, Σχολική Σύμβουλος Καθηγητών Αγγλικής Ν. Κοζάνης, υποψήφια διδάκτορας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

Θα αναδειχθούν οι δυσκολίες στη γραπτή έκφραση και στη χρήση στρατηγικών κατά τη συγγραφή κειμένου στην Αγγλική ως δεύτερη /ξένη γλώσσα μαθητών /τριών με μαθησιακές δυσκολίες και η σπουδαιότητα της απόκτησης στρατηγικών για την αντιμετώπισή τους.

Με εκτίμηση
Η Σχολική Σύμβουλος Καθηγητών Αγγλικής
Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης
Βασιλική Τσιτούρα