ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ
ΣΤΟ ΣΤΡΑΣΒΟΥΡΓΟ
Ελληνική
αποστολή αποτελούμενη από εικοσιτέσσερις μαθητές και μαθήτριες Β΄ και Γ΄
Λυκείου σχολείων της Περιφερειακής Διεύθυνσης της Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας μετέβη στο Στρασβούργο
και συμμετείχε στην ημερίδα που διοργάνωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο την Πέμπτη,
31 Μαρτίου 2011, στο πλαίσιο του προγράμματος EUROSCOLA.
Σκοπός του
προγράμματος αυτού είναι να δοθεί η
ευκαιρία σε νέους από τα 27 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης να εξοικειωθούν με
τη λειτουργία των ευρωπαϊκών θεσμών και να βρουν ένα βήμα που θα τους επιτρέψει
να διατυπώσουν τις προτάσεις τους σε συγκεκριμένα ζητήματα. Επίσης να δοθεί η
ευκαιρία στους νέους των κρατών μελών να συναντηθούν, να γνωρισθούν και να
ανταλλάξουν σκέψεις και απόψεις χρησιμοποιώντας στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις
γλωσσικές τους δεξιότητες.
Η επιλογή των 24 μαθητών για το EUROSCOLA 2011 έγινε μετά από
συμμετοχή τους σε διαγωνισμό έκθεσης με
θέμα « Η Συμβολή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στη μείωση του Δημοκρατικού
Ελλείμματος στην Ευρωπαϊκή Ένωση». Στο διαγωνισμό συμμετείχαν 232 μαθητές από
όλους τους νομούς της Δυτικής Μακεδονίας.
Για την επιλογή των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα εκτός από το βαθμό της
εργασίας-έκθεσης ελήφθη υπόψη η άριστη
γνώση Αγγλικής ή Γαλλικής γλώσσας και η γενική σχολική επίδοση Α΄ τετραμήνου.
Μετά
την επιλογή των μαθητών και πριν από τη μετάβασή τους στο Στρασβούργο οι συμμετέχοντες με την καθοδήγηση της
σχολικής συμβούλου Αγγλικής Ν. Κοζάνης, Βασιλική Τσιτούρα, επέλεξαν ένα από τα
έξι θέματα-προτεραιότητες της Ε.Ε. και βάσει αυτής της επιλογής
συγκροτήθηκαν έξι τετραμελείς ομάδες.
Κάθε ομάδα διερεύνησε το θέμα της, και διατύπωσε τεκμηριωμένες προτάσεις στην
Αγγλική Γλώσσα που αφορούσαν στην
προώθηση των προτεραιοτήτων της Ε.Ε. Η προετοιμασία αυτή είχε στόχο να καταστήσει όλα τα μέλη της ελληνικής
αποστολής ενδυναμωμένα για να συμμετέχουν ενεργά στις εργασίες της ημερίδας.
Παραθέτουμε τα θέματα της ημερίδας EUROSCOLA της 31ης
Μαρτίου 2011, καθώς και τις ιστοσελίδες, από τις οποίες ενημερώθηκαν οι 24 μαθητέςπριν από τη μετάβασή τους στο Στρασβούργο:
- «Η θέση των
αξιών της Ευρώπης στον κόσμο»
Ειρήνη, ασφάλεια, δικαιοσύνη, ανθρώπινα δικαιώματα - Ποιες
λύσεις προτείνονται για την προβολή αυτών των ιδανικών;
2.
«2011 Ευρωπαϊκό έτος
εθελοντισμού»
Σε
ποια πεδία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να συμβάλουν οι νέοι στην εδραίωση
κοινών ευρωπαϊκών αξιών όπως η αλληλεγγύη ή η κοινωνική συνοχή; Ποια έργα θα
προτιμούσατε;
3.
«Περιβάλλον και
ανανεώσιμες πηγές ενέργειας»
Πώς
μπορεί να προωθηθεί μια αλλαγή συμπεριφορών; Πώς θα ενθαρρυνθεί η βιώσιμη
ανάπτυξη;
4.
«Ελεύθερη ενημέρωση και
αγωγή του πολίτη»
Ποιες
ευκαιρίες αλλά και ποιες παγίδες υπάρχουν σε σχέση με τις τεχνολογίες των
επικοινωνιών και των πληροφοριών της σημερινής εποχής;
5.
«Δημοκρατία και ιθαγένεια»
Πώς
να κινήσουμε περαιτέρω το ενδιαφέρον των συμπολιτών μας για το δημοκρατικό και
τον πολιτικό βίο της Ευρωπαϊκής Ένωσης;
ΧΑΡΤΗΣ ΘΕΜΕΛΙΩΔΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΕ
ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ
ΕΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ
6.
«Το μέλλον της Ευρώπης»
Ποιες
προτάσεις έχετε να κάνετε ώστε η Ευρώπη να προσεγγίσει τα ιδανικά σας;
ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΛΑΚΕΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ