Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2010

Ημερίδα για τα νέα διδακτικά πακέτα στο μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση

Τη Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2010, στην αίθουσα του Νομαρχιακού Συμβουλίου Κοζάνης πραγματοποιήθηκε ημερίδα για τους Καθηγητές Αγγλικής Δημοτικών Σχολείων και Γυμνασίων με θέμα, «Making the most of the new textbooks/ Αξιοποίηση των νέων διδακτικών βιβλίων». Την ημερίδα διοργάνωσε η σχολική σύμβουλος καθηγητών Αγγλικής Ν. Κοζάνης, κ. Βασιλική Τσιτούρα, σε συνεργασία με την Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δυτικής Μακεδονίας.
Προσκαλεσμένες ως κεντρικές ομιλήτριες ήταν οι συγγραφείς του βιβλίου της ΣΤ΄ Δημοτικού, κυρίες Ελένη Ζώη-Ρέππα, Ελένη Εφραιμίδου και Φιλίτσα Φρουζάκη. Σκοπός της ημερίδας ήταν η κατανόηση της φιλοσοφίας, στην οποία βασίζονται η μεθοδολογία και οι διδακτικές προσεγγίσεις των νέων διδακτικών βιβλίων, ώστε να γίνει η καλύτερη αξιοποίησή τους μέσα από την αποτελεσματική διδασκαλία προς όφελος των μαθητών.
Το πρόγραμμα της ημερίδας περιλάμβανε πρακτική εφαρμογή των μεθόδων διδασκαλίας των νέων βιβλίων. Αυτό έγινε με δειγματική διδασκαλία σε πραγματική τάξη, στην οποία η εισηγήτρια, κ. Ζώη, παρουσίασε το λεξιλόγιο ενός κειμένου και τύπους της γραμματικής σε πλαίσιο επικοινωνίας. Ακολούθησε αξιολόγηση της διδασκαλίας, εντοπίσθηκαν από τους εκπαιδευτικούς τα δυνατά και αδύνατα σημεία της διδασκαλίας και κατατέθηκαν ιδέες και εναλλακτικές λύσεις για πιο αποτελεσματική διδασκαλία.
Οι επόμενες εισηγήσεις έγιναν από τις κυρίες Φρουζάκη και Εφραιμίδου και αναφερόταν στον τρόπο, με τον οποίο τα νέα βιβλία παρουσιάζουν τη γραμματική, και στη μέθοδο project, η οποία βοηθά τον εκπαιδευτικό να ενεργοποιήσει μαθητές με διαφορετικό στυλ μάθησης και διαφορετική νοημοσύνη, διαφορετικό γλωσσικό επίπεδο και δεξιότητες.
Οι εβδομήντα έξι εκπαιδευτικοί Α/θμιας Εκαπίδευσης και Γυμνασίων του Ν. Κοζάνης που παραβρέθηκαν στην ημερίδα είχαν την ευκαιρία να υποβάλλουν ερωτήσεις, να διατυπώσουν προτάσεις, να λύσουν απορίες, να περιγράψουν τις δυσκολίες και τα προβλήματα που συναντούν από τη χρήση των νέων βιβλίων. Η εισηγήτρια κ. Ζώη, η οποία είναι σχολική σύμβουλος των νομών Αργολίδας, Κορινθίας και Αρκαδίας, άκουσε με προσοχή τα ερωτήματα και τις παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών και έδωσε απαντήσεις σε όλα.

Τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς χαιρέτησε αρχικά η σχολική σύμβουλος Ν. Κοζάνης, κ. Τσιτούρα, η οποία παρουσίασε και το πρόγραμμα της ημερίδας. Αφού ευχαρίστησε το Δ. Σ. της Ένωσης για τη συνεργασία και την απόφασή του να χρηματοδοτήσει την ημερίδα μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής: «H διδασκαλία των ξένων γλωσσών στο Δημόσιο σχολείο σύμφωνα με τα προγράμματα σπουδών στοχεύει να καταστήσει το μαθητή ικανό να επικοινωνεί σε διαφορετικά γλωσσικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα, να αποκτά γνώσεις και πληροφορίες μέσω της ξένης γλώσσας από διαφορετικές πηγές και θεματικές περιοχές, να αναπτύξει την κριτική του σκέψη και να αποκτήσει θετικές στάσεις και αξίες.
Για να επιτευχθούν όλα αυτά, ο μαθητής πρέπει να αναπτύξει τις γλωσσικές του δεξιότητες, να μάθει το λεξιλόγιο, τη μορφή, τη δομή και της λειτουργίες της γλώσσας, για να μπορεί να χρησιμοποιεί τις γνώσεις αυτές για να επικοινωνεί. Αυτό δε θα το πετύχει απομνημονεύοντας ατέλειωτες σελίδες με λέξεις, φράσεις, διαλόγους και κανόνες γραμματικής, αλλά μαθαίνοντας κάθε νέο αντικείμενο μέσα σε καταστάσεις επικοινωνίας που προσομοιάζουν με την πραγματικότητα. Το έργο της δημιουργίας ενός ευνοϊκού μαθησιακού περιβάλλοντος είναι δύσκολο και το αναλαμβάνει ο εκπαιδευτικός. Η ημερίδα αυτή στοχεύει να μας ενδυναμώσει για να ανταποκριθούμε στο δύσκολο έργο της διδασκαλίας».
Στη συνέχεια πήρε το λόγο η πρόεδρος της Ένωσης Καθηγητών Αγγλικής Δυτικής Μακεδονίας, κ. Βασιλική Τσικριτζή, η οποία εξήγησε το σκοπό, για τον οποίο προσκλήθηκαν οι συγγραφείς της ΣΤ΄ Δημοτικού.
Στην ημερίδα παραβρέθηκαν η Περιφερειακή Διευθύντρια της Εκπαίδευσης, κ. Έλενα Ζυγούρη, ο Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, κ. Ιωάννης Μπάκανος, και ο Προϊστάμενος Τεχνικής Εκπαίδευσης, κ. Βλάσης Μπονάτσος. Στο χαιρετισμό που απηύθυναν υποστήριξαν και οι τρεις την ανάγκη αύξησης των ωρών διδασκαλίας και τη σύνδεση του ΚΠΓ με τη διδασκαλία της Αγγλικής. Η Περιφερεική Διευθύντρια, μάλιστα, ανακοίνωσε ότι το Υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται στην έναρξη της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, ώστε να μπορεί ένας επιμελής μαθητής να αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις που θα τον οδηγήσουν στην απόκτηση πιστοποιητικού γλωσσομάθειας στην ξένη γλώσσα μέσα από τη διδασκαλία του μαθήματος στο δημόσιο σχολείο.